تحولات لبنان و فلسطین

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران گفت: پویش اهدای خون ورزشکاران را با شعار «خون سالم در بدن سالم و ورزشکاران همراه همیشگی انتقال خون» در هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا دوم آبان‌ماه) برگزار می شود.

برگزاری پویش اهدای خون ورزشکاران در هفته تربیت بدنی

شهرام میرزایی اظهار داشت: پویش اهدای خون ورزشکاران و مدال آوران از ۲۶ مهر آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد و ورزشکاران و ورزش دوستان می‌توانند برای پیوستن به این پویش در مراکز اهدای خون سراسر کشور خون خود را اهدا کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت الگو قراردادن جوانان سالم و مسئولیت پذیر ورزشکار و مدال آور کشور که بسیاری از آنها سفیران اهدای خون نیز هستند، گفت: ورزش مایه سلامتی است و سلامتی و خود مراقبتی لازمه اهدای خون است؛ همانطور که یک ورزشکار از سلامتی خود مراقبت می‌کند، اهداکننده نیز با خود مراقبتی هم برای سلامت خود هم تعهدی که برای سلامتی دریافت کننده خونش دارد، برنامه ریزی می‌کند.

میرزایی با تأکید بر ترویج ارزش های انسانی و مسئولیت اجتماعی در سایه آموزش و آگاهی بخشی در میان اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان گفت: جوان سازی جمعیت اهدا کنندگان هم‌اکنون از برنامه‌های مهم و اولویت‌های سازمان است و تفاهم نامه‌ها و پویش‌های متعددی در این رابطه پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ضمن تأکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای اهدای خون داوطلبانه در میان جمعیت جوان کشور و الگو قراردادن چهره های ورزشی حامی سلامت، از جوانان خواست مسئولیت پذیری را از همان آغاز ۱۸ سالگی با اهدای خون تجربه کنند و این کار ثمر بخش را یک تعهد اخلاقی و اجتماعی برای خود بدانند.

وی تأکید کرد: یک اهدا کننده ۱۸ ساله می تواند با اهدای مستمر خون و فراورده در ۲۸ سالگی ناجی بیش از ۱۰۰ انسان باشد که دعای خیرشان به همراه آثار این عمل خدا پسندانه در ابتدای زندگی اجتماعی او نمود پیدا کند. چنین جوانی بی تردید یک قهرمان است و جوانان باید بدانند با هر اهدای خون جان سه نفر را نجات می دهند.

میرزایی با اشاره به پویش خون سلامت در بدن سالم گفت: جوانان می توانند این مناسبت را با الگو قراردادن قهرمانان محبوب وزنان و مردان ورزشکار اخلاق مدار کشورمان، روز اولین اهدای خون قرار دهند و آن را در تقویم زندگی شان برای همیشه ثبت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.